SILK CITY släpper nya låten “Electricity” tillsammans med Dua Lipa idag!

SILK CITY släpper nya låten “Electricity” tillsammans med Dua Lipa idag!

'Electricity' är fjärde spåret som släpps av projektet Silk City, och följer upp tidigare släppta låtarna 'Only Can Get Better' tillsammans med vokalisten Daniel Merriweather'Feel About You' med svenska Mapei samt 'Loud' featuring Goldlink och Desiigner. Spåret släpps samtidigt som tillkommande musikvideo idag.

Lyssna på 'Electricity' här.

Bakom duon hittar man ingen mindre än Diplo (Wes) och Mark Ronson. Projectet Silk City föddes fram under en utekväll år 2000 på nattklubben med samman namn i Philadephia, US, där de två multiplatinasäljande, Grammyvinnande världsstjärnorna först träffades och blev goda vänner.

Låten är inspirerad av klassisk Chicago house, och komprimeras av gospelinspirerad sång av Dua Lipa. Texten är skriven av Romy Madley-Croft – en del av indietrion The XX, tillsammans med Diana Gordon, mest känd för hennes kontribution på Beyoncés hitlåt 'Lemonade'.

Silk City Online

Spotify