"Sinking Like A Stone" - nya singeln från Albin Lee Meldaus kommande album

"Sinking Like A Stone" - nya singeln från Albin Lee Meldaus kommande album

Idag kommer Albin Lee Meldaus nya singel “Sinking Like A Stone”, vilket är den femte singeln från hans andra engelska album som släpps i höst.

“En låt om ett minne av ett uppbrott och om känslan av att sjunka som en sten. Precis som de tidigare singlarna från kommande skivan så har jag skrivit och spelat in med Eg White.” berättar Albin.

LYSSNA HÄR

Singeln ger oss ännu ett smakprov av vad vi kan förvänta oss från det kommande albumet, där Albin har samarbetat med den brittiske producenten Eg White (känd för sitt arbete med artister som Adele och Florence + The Machine) både i låtskrivandet och i produktionen.

Albins framgångar fortsatte under 2023 med en utsåld spelning på Avicii Arena, en fullbokad sommarturné och den slutsålda "Hommage på svenska"-turnén under hösten. Han hann även med att turnera i Norge, Danmark, Italien och Nederländerna.

I sommar kommer Albin och bandet avsluta Hommage-turnén med en "grand finale” på Dalhalla den 27 juli, och Albin åker också ut och spelar i Europa, bland annat med en spelning på Dreamland Margate som special guest till Jack Savoretti. Dessutom närmar sig hans stora hit "Josefin" nu 7 x Platina i Sverige.

SPOTIFY | APPLE MUSIC | YOUTUBE | INSTAGRAM | FACEBOOK | HEMSIDA

Johanna Boström Stone