SMB-aktuella estraden släpper sommarsmashen “Jeansjacka” idag

SMB-aktuella estraden släpper sommarsmashen “Jeansjacka” idag

estraden är ett av Sveriges mest framstående popband. Idag släpper trion singeln "Jeansjacka" som markerar ett första kliv in i en ny era och albumcykel för bandet. Även om ett estraden-fan kommer känna igen sig i låtens somriga känsla, hörs ett utvecklat sound som visar hur bandet utforskar en spännande riktning. Låten är framtagen av bandmedlemmarna Louise, Felix & Carl samt Anton 'Danshövding' Engdahl.

När vi skrev ‘Jeansjacka’ tändes det en gnista i oss som blev väldigt inspirerande. Låten handlar om en sommarkärlek som dyker upp i ens liv igen och som man uppenbarligen är väldigt svag för. Det känns som att många känner igen sig i den känslan, när en gammal flamma kommer tillbaka och vill ta en öl och snacka. Vad betyder det? PIRR! - estraden.

Lyssna på "Jeansjacka" här

estraden har gång på gång visat att de bemästrar att skapa poplåtar med träffsäkra texter & fångande melodier. Under drygt fem år har deras låtkatalog spelats över 300 miljoner gånger på Spotify. År 2021 kom debutalbumet med hits som “Vårt år” feat. Tjuvjakt, “Bra för dig” feat. Victor Leksell och “Smartare” feat Molly Sandén som belönades med P3 Guld och Grammis nomineringar för Årets Grupp resp. Årets Pop. Det personliga andra albumet 20-nånting kom i höstas och blev kallat för ‘svenskpoppens unga motsvarighet till Fleetwood Macs skillsmässoklassiker Rumours’ i DN recension. estraden fortsätter ha ett driv & framåtlut in i 2024. Efter att ha spenderat tid i studion väntar nu ny musik och en sommar med utvalda spelningar runtom i landet.

Sångaren & låtskrivaren Louise Lennartsson är med i årets upplaga av TV-programmet Så Mycket Bättre, som spelas in i sommar.

Spotify I Youtube I Instagram I Tiktok