Sony Music presenterar julen 2008 - Elvis, Glasvegas, The Priests med flera

Sony Music presenterar julen 2008 - Elvis, Glasvegas, The Priests med flera

Tony Bennett
A Swingin' Christmas Featuring The Count Basie Big Band
1968 släppte Tony Bennett sitt julalbum "Snowfall". 40 år senare är det dags för uppföljaren - "A Swingin' Christmas". Albumet spelades in live tillsammans med The Count Basie Big Band och demonproducenten Phil Ramone. A Swingin' Christmas innehåller 11 spår och Tony swingar loss i klassiker såsom ‘I'll Be Home for Christmas," "Winter Wonderland," "Santa Claus is Coming to Town". Toots Thielemans medverkar på albumet.

Harry Connick Jr
What A Night! A Christmas Album
Amerikanske Cronersångaren Harry Connick Jr har en lång och framgångsrik karriär bakom sig med platinasäljande album och Grammyvinster. Nu till julen 2008 kommer han med ett helt nytt album med julmusik. Plattan innehåller såväl traditionella som nyskrivna julsånger.

Mahalia Jackson
Silent Night: Songs For Christmas (Expanded Edition)
Mahalia Jacksons underbara julalbum "Silent Night: Songs For Christmas" släpps nu i en uppfräschad och utökad version. Detta klassiska album som ursprungligen släpptes 1962, är ett måste för att den riktiga julstämningen skall infinna sig.

The Hotel Café presents...Winter Songs
The Hotel Café har etablerat sig som ett av det bästa ställena för singer/songerwriters att uppträda på. Epic Records och The Hotel Café har tillsammans satt samman detta samlingsalbum med temat julsånger. Albumet innehåller spännande tolkningar av några av dagens bästa sångerskor såsom Katy Perry, Sara Bareilles, Brandi Carlile, Fiona Apple och Nicole Atkins för att nämna några.

Elvis Presley
Christmas Duets
För första gången släpps ett duettalbum med Elvis Presley. Elvis Presleys inspelningar av julsånger är de julsånger som sålt mest genom alla tider av en specifik artist. Bland de artister som fått möjlighet att "göra en duett" med Elvis finns några av dagens främsta countrysångerskor såsom Martina McBride, Carrie Underwood och LeAnn Rimes.

The Priests
Tre irländska präster gör julens vackraste album.
The Priests är tre präster från Nordirland som nyligen gjort skivdebut. Den 19 november släpptes prästernas självbetitlade debutalbum i samarbete med världsproducenten Mike Hedges. Albumet innehåller klassiska sakrala sånger som sjungs över hela världen och har spelats in med den prestigefulla kören "The Philharmonic Academy of Rome, singers of the Basilica of St. Peters in the Vatican" under ledning av deras maestro och chefsdirigent Pablo Colino. Bland sångerna finns "Ave Maria", "Panis Angelicus", "Irish Blessing", "Abide with Me" och "O Holy Night". Resultatet är finstämt och magnifikt. Ett album där två världar möts.

Glasvegas
A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)
De fyra vännerna från Glasgow, James Allan, Rab Allan, Paul Donoghue och Caroline McKay, släppte den 1 oktober sin självbetitlade debut. De är ett av Europas mest omtalade band just nu och på väldigt kort tid har Glasvegas etablerat sig som ett nytt fenomen på musikscenen, inte minst i hemlandet Skottland. Den 3 december kommer EP'n "A Snowflake Fell (And It Felt Like A Kiss)". Skivan är inspelad i Transsylvanien och kommer endast att finnas i en limiterad upplaga, både som enskild EP, vinyl och dubbel cd innehållande debutalbumet.

DVD
Johnny Cash
The Johnny Cash Christmas Specials: 1976-1979.
Fira julen med "The Man In Black". För första gången släpps alla Johnny Cashs populära julshower samlade i en DVD box. Johnny gästas av idel kompisar och superstars såsom bland andra Jerry Lee Lewis, Kris Kristofferson, Roy Orbison, Carl Perkins, Tom T. Hall, June Carter Cash, Anne Murray, Steve Martin och Andy Kaufman.