Steve Angello släpper singeln ”Payback”

Steve Angello släpper singeln ”Payback”

Under ett års tid har det spekulerats kring när låten ”Payback” av den svenska producentduon Dimitri Vangelis & Wyman x Steve Angello kommer släppas. Fram tills nu har man bara kunnat höra ”Payback” spelas live av Steve Angello på bland annat festivaler som Creamfield, Summerburst och Ultra. Steve Angello släpper nu den efterlängtade låten och den finns tillgänglig hos samtliga digitala återförsäljare. Under 2014 kommer Sony Music/Columbia Records även släppa Steves soloalbum Wild Youth.

"Under gigen har Payback varit en monstersuccé. Låten har varit den mest efterfrågade under min karriär som DJ. Vi är rörda av den fanrespons vi nåtts av världen över och är mycket glada att äntligen kunna dela låten med er!”, säger Steve Angello.

Steve Angello är som producent, DJ och entreprenör en av Sveriges största musikexporter i nutid. Som en av medlemmarna i det legendariska Swedish House Mafia bidrog han till att öppna upp en hel musikgenre för allmänheten som länge hade begränsats till klubbarna för ett selektivt få. Steve började sin DJ-karriär tidigt, redan som 12-åring var han en duktig turntablist och mixade hiphop, breakbeats och 70-talsklassiker. Det var först i senare tonåren som han intresserade sig för elektronisk musik och lyckades snabbt bli ett namn på Stockholms housescen. Steves väg till berömmelse kom med släppet av hans remix av Eurythmics klassiska "Sweet Dreams" i slutet av 2004, sedan följde signaturlåtarna, bland annat "KNAS" och "Rave n 'Roll" som etablerade honom inom housegenren. Steve är även erkänd producent och har jobbat med bland andra David Guetta, Taio Cruz, will.i.am och Usher för att nämna några.

År 2003 grundade Steve skivbolaget Size Records som representerar internationellt kända artister som bland andra Avicii, Tiësto och Deadmau5.

Den 17 maj arrangerar Steve Angello Size in The Park i Stockholm, en gratis endagsfestival med några av de största DJs och artisterna inom elektronisk dansmusik. Size in The Park kommer att livestreamas på Viaplay.

Payback på Spotify
Payback på iTunes