STOR signar med Sony Music och släpper "Svartskallar"

STOR signar med Sony Music och släpper "Svartskallar"

Stockholms-rapparen Stor, eller Sergio Rubén Ulises Infante Azocar som det står i passet, är en av de största och viktigaste ikonerna från den nya svenska hiphop-vågen som svept över Sverige under 10-talet.

Debutalbumet “Nya skolans ledare” var hans stora genombrott som belönade honom med pris i kategorin “Årets hiphop/soul” på P3 Guld-galan 2010.

2013 släpptes Grammisvinnande “Shere Khaan XIII” med platinasingeln “Stolthet” samt guldsingeln “Rom & Kush”. Han har också som gäst berikat låtar från hiphop-kollegor som Labyrint, Mack Beats, Ison & Fille, Petter, Aleks med flera. Som en av pelarna i Redline-familjen har Stor även varit med och fört fram nya talanger så som Linda Pira.

Nu är det dags för ett helt nytt kapitel i Stor-sagan. Han teamar upp med Sony Music och kommer till hösten att släppa ett nytt album och även lansera sin egna label.

-Det är en spännande tid framför mig att efter många år på Redline få sprida mina vingar själv och utveckla min karriär till nästa nivå. Hälsar Stor.

Det kommande albumet är producerat av barndomsvännen Charlie Bernardo och markerar ett nytt steg till en mognare Stor. Första smakprovet är låten “Svartskallar” som är en renodlad, hård raplåt och som han själv säger i låten “jag driver bara med stereotyper” samtidigt som han visar att han är en av Sveriges vassaste textförfattare.

Videon till låten är regisserad av Nådde Hanson och bland alla cameos som figurerar ser man bland andra Linda Pira och Cherrie men även skådespelarna Jonas Malmsjö & Helena af Sandeberg.

Svartskallar” finns nu tillgäng på alla stömmande plattformar.