STRØM gör elektronisk avant garde pop - singeln "Last Try" ute idag

STRØM gör elektronisk avant garde pop - singeln "Last Try" ute idag

Artisten och producenten STRØM gör avant garde pop som rör sig i en elektronisk undergroundvärld. När multi-instrumentalisten släppte första singeln 2017 spred den sig som en löpeld, blev strax därpå soundtracket till BMW’s reklamfilm och gick in som etta på HypeMachine, två gånger om. Med utgångspunkt i att bilda en typ av hybridgenre utan regler eller fasta riktningar producerar och skriver STRØM musiken själv, samt har co-skrivit några spår med Fiona FitzPatrick (Rebecca & Fiona). Han producerar även åt andra artister, däribland Parhams två senaste singlar. Med hittills endast två egna släppta låtar har musiken blivit upplockad i serier hos Netflix och Fox. År 2019 släpper han sitt debutalbum som bäst beskrivs som experimentell Lo-fi anti-pop med mycket bas, som tagen ur Londons undergroundscen.

LYSSNA: STROM.lnk.to/LastTry

FÖLJ: https://www.instagram.com/therealstroem/