Supervecka med RAW Comedy Club - sex föreställningar!

Supervecka med RAW Comedy Club - sex föreställningar!

Över 11 miljoner har sett den australiska humorgruppen The Axis of Awesome moderna klassiker ”4 Chord Song” på Youtube. I klippet visar bandet med stor musikalisk skicklighet och en god portion humor hur mer eller mindra alla hits som skrivits bygger på fyra ackord. Den här veckan gästar The Axis of Awesome Sverige för första gången och uppträder i Göteborg, Malmö och Stockholm. Dessutom gästas RAW Comedy Club i Stockholm av nyzeeländaren Al Pitcher, det finlandsvenska undret André Wickström och komikernas egen favorit Patrik Larsson.

Det blir en intensiv och internationell supervecka med Sveriges största humorklubb RAW Comedy Club. Eller vad sägs om ett efterlängtat långväga besök av omtalade australiska humortrion The Axis of Awesome, två fullmatade standupkvällar på Maximteatern i Stockholm och en svettig klubbkväll på PURE Stockholm?

Raw Comedy Club vecka 43:

Tisdag 26 oktober Göteborg, Konserthuset

Biljetter på gso.se eller 031-7265310

Onsdag 27 oktober, Malmö, Luftkastellet

Fredag 29 oktober, Stockholm, RAW Comedy Club på Maxim
The Axis of Awesome, Al Pitcher, André Wickström

Fredag 29 oktober, RAW Comedy Club på PURE Stockholm
Patrik Larsson, André Wickström

Biljetter i dörren

Lördag 30 oktober, Stockholm, RAW Comedy Club på Maxim (FILMAS FÖR KANAL 5)
The Axis of Awesome, Al Pitcher, André Wickström

Söndag 31 oktober, Oslo, Folketeateret

Biljetter på billettservice.no

The Axis of Awesome

Över 11 miljoner har sett humorgruppen The Axis of Awesomes moderna klassiker ”4 Chord Song” på Youtube. I klippet visar bandet med stor musikalisk skicklighet och en god portion humor hur en mängd hits bygger på samma ackord. På comedy-festivalen The Fringe i Edinburgh sålde de i år ut samtliga föreställningar och hemma i Australien har de vunnit en mängd priser. För första gången gästar humorgruppen Skandinavien och uppträder i Malmö, Göteborg, Stockholm och Oslo med sin patenterade blandning av comedy och musik.

The 4 Chord Song:

Al Pitcher
Al Pitcher är nyzeeländaren som brukar nämnas i samma andetag som improviserande och friassocierande komiker som Eddie Izzard och Ross Noble. I Nya Zeeland och stora delar av världen är han redan en etablerade komikerstjärna och nu är han på väg att slå igenom i sitt nya hemland Sverige också. Genom åren har han fått en mängd priser för sin standup, bland annat Best Show 2009 vid Leicester Comedy Festival, Directors Pick 2009 vid Newcastle Comedy Festival och Peoples Choice Award 2009 av Time Out Sydney. Älskar att interagera med publiken.

Al om sin syster:

André Wickström
Finlandssvensken Wickström är etablerad i Sverige, men få förstår hur stor han är i sitt hemland. Han har hållit på med standup i femton år, skrivit en bok om det, släppt en dvd och vunnit flera priser. I Sverige har han medverkat i humorturnén ”Big Comedy” och en mängd hyllade tv-program, bland andra ”Veckans Nyheter”, ”Sverige dansar och ler”, ”Sverige pussas och kramas”, ”Parlamentet” och ”Roast på Berns”. André är också den enda finländska komikern som har en egen klädkollektion.

André om självförtroende:

Patrik Larsson
Gjorde scendebut som skådespelare för över trettio år sedan och har kört standup i drygt tio år. Urstockholmaren Larsson tar upp till synes vanliga ämnen som sin uppväxt, manligt och kvinnligt, teve och vardagssituationer, men lyckas alltid vrida till det på ett överraskande sätt. Patrik kan tyckas underskattad i de breda lagren, men bland många andra komiker är han en favoritartist. Han är också ett välkänt ansikte från tv då han medverkat i bland annat ”Extra! Extra!”, ”Stockholm Live”, ”Kvarteret Skatan” och ”Cirkus Möller”.

Patrik om danska spökjägare som fuskar:

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är Sveriges största standupklubb och den enda som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna.

Vid sidan om RAW Comedy Club Live och standupklubbar på Maxim och PURE i Stockholm gör RAW Comedy Club även Sveriges enda standupshow, vars fjärde säsong har premiär i Kanal 5 1 november, turnén RAW på turné och humorkryssningen RAW Comedy Cruise.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressackreditering till föreställningen, pressbilder eller intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se