Susan Boyle släpper albumet “Hope” den 21 november

Susan Boyle släpper albumet “Hope” den 21 november

Den skotska världsstjärnan Susan Boyle vars röst världen förälskade sig i 2009 släpper nya albumet ”Hope”. Med en dröm intog Susan Boyle scenen i Britain’s Got Talent och efter att hennes makalösa audition spred sig världen över var framgångssagan ett faktum. Efter 22 miljoner sålda album släpper Susan Boyle nu sitt sjätte studioalbum på fem år.

Hope” innehåller en ny era av musik för Susan Boyle där ballader gifter sig med upptempolåtar. En kombination av världsklass där lyssnaren bjuds på enastående tolkningar av Pink Floyd’s, “Wish You Were Here”, Simon & Garfunkel’s “Bridge Over Troubled Water” och John Lennons ikoniska “Imagine”.

Susan Boyle beskriver det kommande albumet; “I have really enjoyed making this album. I had a huge input in music suggestions and finally have been able to record one of my all time favourites, Angel, originally by Sarah Mclachlan. I also am pleased to be able to sing some uptempo songs, that show variation in my repertoire. There are also iconic songs, which were a risk to take on but I hope I’ve done them justice in my own way. John Lennon’s Imagine was one of the hardest to record, not because of the music or the vocals but because I wanted to do his song justice. Of course the die hard Lennon fans will probably criticise but I hope that people like my personal take on the song.  I themed this album around inspiration and Hope because those are two elements we all need in our life to drive us forward and inspire us to go out and capture our dreams- they worked for me after all.”

“Hope” är producerat i Glasgow av Cliff Masterson och Steve Anderson, en duo som Susan Boyle samarbetat med på sina två senaste album och som tidigare producerat åt artister som Lionel Richie, Kylie Minogue, Emeli Sande och Westlife.

Susan Boyles album “I Dreamed a Dream”, “The Gift”, Someone To Watch Over Me”, “Standing Ovation” och “Home For Christmas har tillsammans sålt platina 120 gånger i 38 länder. Susan har även erhållit två Grammynomineringar och toppat listorna runt om i världen. Den globala framgångssagan fortsätter när Susan Boyle i oktober beger sig ut på sin första USA-turné.

“Hope”- 21 november - Låtlista
1. Wish You Were Here
2. I Can Only Imagine
3. Angel