Sverigeaktuella The Script släpper nya singeln "If You Could See Me Now"

Sverigeaktuella The Script släpper nya singeln "If You Could See Me Now"

Trion från Dublin, The Script kommer äntligen till Sverige för en konsert!
I juni gästar Danny, Mark och Glen Peace & Love i Borlänge – detta blir deras första Sverigespelning sedan de gästade ett utsålt Nalen i februari 2009.

Förutom den efterlängtade festivalbokningen är bandet aktuella med singel två från albumet #3 som släpptes i höstas. Nya singeln heter ”If You Could See Me Now” och är en hyllning till nära familjemedlemmar som gått bort under åren. Singeln beskriver också den succé bandet haft världen över sedan debuten 2008 och den starka önskan att alla deras föräldrar skulle fått uppleva och dela framgångarna med dem.

Videon till ”If You Could See Me Now”:

The Script har under hösten 2012 och vintern 2013 haft stor succé med singeln ”Hall of Fame" feat. will.i.am som de belönats med Dubbel Platina för i Sverige. Den 14 januari 2013 gästade The Script Svenska Idrottsgalan där de uppträdde med sin stora singelhit.

The Script består av Danny O'Donaghue (sång) Mark Sheehan (gitarr, produktion) och Glen Power (trummor).

Nu hälsar vi The Script varmt välkomna tillbaka till Sverige och Peace & Love i sommar!

www.thescriptmusic.com