Fotocred: Ida Fia Sveningsson

Sveriges nya popduo noll2 debuterar med singeln ”Maja”

noll2 är ett nystartat tvåmannaband från Örnsköldsvik som gör popmusik på svenska. Duon består av vännerna - Jakob och Wilmer, födda 2002, som fann varandra på väg till en musiklektion, i skolkorridoren. Tiden därefter började de spela musik ihop och sjunga diverse covers men det var inte förrän sommaren 2022 som de började skriva egna låtar tillsammans. Kort därefter sa de upp deras lägenhet, jobb och sa hejdå till vänner och familj, packade allt de ägde i en liten bil för att köra ner till Ystad och komma närmare en producent de ville jobba med. På vinst eller förlust tog duon mod att lämna tryggheten hemma för att följa deras dröm.

Idag den 26 maj släpps debuten ”Maja”, en låt om hemlängtan och att man vill att allt ska vara likadant när man kommer hem.

LYSSNA: https://noll2.lnk.to/Maja

”Maja” handlar om att man vill bevara det som varit och att tiden ska stå still där hemma. Att vi får följa vår dröm, sen är vi tillbaka igen och allt är som vanligt, säger duon om låten.

”Maja” är det första vi får höra från noll2 och under året väntas mer musik.

Följ Noll2: Tiktok Instagram Spotify