Sveriges vassaste comedytjejer på RAW Comedy Club

Sveriges vassaste comedytjejer på RAW Comedy Club

I helgen gör Nour El-Refai en efterlängtad återkomst på RAW Comedy Club med sitt enda RAW-gig för hösten, och samma kväll tar också superheta Marika Carlsson plats på scen. RAW gästas i helgen även av Morgonpassets Kodjo Akolor, humorbeväpnade fd polisen Hasse Brontén och stjärnskottet Ola Söderholm. De får sällskap av Erik Börén, höstens vinnaren av P3:s stora humortävling ”Humorhimlen Live”. Lördagkvällens MC är den självutnämnde frälsaren som gett Östermalm ett något tvivelaktigt ansikte – Messiah Hallberg.

RAW Comedy Club på PURE Stockholm
Fredag 19 nov kl 20:30
Insläpp kl 19:00, biljetter köpes i dörren.
PURE Stockholm, Birger Jarlsgatan 29
Bordsbokning 08-20 14 11

Kodjo Akolor
Mannen som varje morgon väcker P3:s många morgonlyssnare med skämt och stora skratt. För fem år sedan började han med comedy och sedan dess har karriären gått spikrakt uppåt i överljudshastighet. Med samma hastighet lyckas Kodjo locka fram skratt efter skatt hos publiken, och han har kallats ”Sveriges Eddie Murphy”. Han har medverkat i ”Vakna med the Voice” på Kanal 5, som side-kick i TV4:s ”Talang”, i ”Comedy Fight Club” och ”Parlamentet”.

Kodjo om att åka till New York för första gången:

Hasse Brontén
Han är Säpo-polisen som sadlade om och vars främsta vapen nu är humorn. Med hög igenkänningsfaktor skämtar Hasse Brontén om allt och alla, och självklart får även hans gamla jobb sin beskärda del av humorkakan. Sett ur ett aningens udda perspektiv lyckas Hasse finna det roliga i allt. De senaste åren har han blivit ett minst sagt bekant ansikte för de flesta, och han har medverkat i mängder av humorprogram, bland annat ”Parlamentet”, ”Roast på Berns” och ”Cirkus Möller”.

Hasse om att gå och shoppa:

Erik Börén
Sveriges nya comedytalang från syd stavas Erik Börén. Skånepågen vann nyligen P3:s nya humortävling ”Humorhimlen Live” och han har även kammat hem vinsten i rookietävlingen ”Bungy Comedy”. Har även gjort succé som sidekick i P4 Malmös ”Morgon i P4”. Med en uppfinningsrik och lekfull stil står han första gången på RAW:s scen.

Morgongympa med Erik:

RAW Comedy Club på Maxim i Stockholm

Kvällens MC: Messiah Hallberg
Lördag 20 november kl 22:15
Maxim Karlaplan 4
Biljetter: www.ticnet.se, 077-170 70 70

Nour El-Refai
Efter den uppmärksammade debuten i Melodifestivalen 2008 visste hela Sverige vem Nour var. Sedan dess har hon fortsatt att skapa uppmärksamhet genom sin komiska talang. Hennes debut på RAW har till exempel visats över 200 000 gånger på YouTube. Med många järn i elden är dock helgens besök på RAW Comedy Club hennes enda i höst. Hon har tidigare hunnit medverka i bland annat ”Ballar av stål”, ”Morgonsoffan”, ”Cirkus Möller” och P3:s  ”Morgonpasset”, och i höst turnerar hon med den svenska uppsättningen av musikalen ”Grease”.

Nour gör debut på RAW:

Marika Carlsson
”För hennes lysande scennärvaro och pricksäkra observationer från ett exotiskt och skånskt perspektiv. En fullfjädrad komiker som knockar publiken med sitt leende och charm.” löd motiveringen när Marika utsågs till Årets bästa kvinnliga komiker på Svenska Standup-galan 2006. Sedan dess har hon hunnit göra tvåfaldig succé i Big Comedy och medverka i flera humorprogram, bland annat ”Grillad”, ”Comedy Fight Club” och ”Roast på Berns”. Just nu är hon aktuell med den egna omtalade föreställningen ”En negers uppväxt”.

Marika om afrofrisyrer:

Ola Söderholm
Vägen från doldis till kändis kan ibland vara skrämmande lång, men så var inte fallet för Ola Söderholm. Framträdandet i ”Roast på Berns” i våras blev hans stora genombrott och plötsligt var Ola namnet på allas läppar. Inom humorbranschen var han dock långt ifrån någon doldis eftersom han länge har skrivit manus till humorspäckade program som ”Parlamentet”, ”Morgonsoffan” och ”Robins”.

Ola roastar Claes Malmberg:

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är Sveriges största standupklubb och den enda i landet som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna. Vid sidan om standupklubbar på Maxim och PURE i Stockholm gör RAW Comedy även standupshowen RAW för Kanal 5, vars fjärde säsong sänds just nu, turnén ”RAW på turné” som har premiär 2 februari och humorkryssningen ”RAW Comedy Cruise” som kastar loss den 27 maj.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se