"The Day I Die (I Want You To Celebrate)" -  idag firar vi en ny singel med Miss Li!

"The Day I Die (I Want You To Celebrate)" - idag firar vi en ny singel med Miss Li!

Efter en lång och fantastisk turné med utsålda arenor är det dags för Miss Li att släppa ny musik. Och trots en fullspäckad sommar så har hon hunnit varva gigen med låtskrivande. Med nya singeln ”The Day I Die (I Want You To Celebrate)” så visar radarparet Miss Li och Sonny Boy Gustafsson att de tillsmammans är mästare på låtsnickeri!
Singeln kom till efter den omtalade konserten i Skellefteå i somras. Miss Li, som har ett rykte om sig att vara rätt vild på scenen, fick för sig att klättra upp på sitt piano men tappade balansen och ramlade ner i älven.

-Dagen efter spelningen pratade jag med min mamma i telefonen och vi skrattade åt det som hade hänt, säger Miss Li, men plötsligt blev mamma allvarlig och sa; -Linda, du hade ju kunnat slagit i huvudet och försvunnit i den kalla och strömma älven. Du måste ju förstå att jag blir orolig!

-När vi lade på tänkte jag mycket på det hon sa, fortsätter Miss Li och precis som många andra så tänker jag ofta på döden. Men varje gång jag gör det så kommer jag ändå fram till samma slutsats - om det är något som är värre än döden, så är det att leva ett långt men innehållsfattigt liv.
Så jag ringde tillbaka till mamma och sa;
-Om jag dör, så vill jag inte att du sörjer för att jag dog. Om jag dör, vill jag att du ska fira att jag levde mitt liv!

Vid första anblicken av titeln verkar det kanske som om "The Day I Die (I Want You To Celebrate)" handlar om döden, men den handlar snarare om livet! Den är en påminnelse om att leva det fullt ut, som om varje dag vore den sista!

Singeln ”The Day I Die (I Want You To Celebrate)” släpps idag den 6 oktober och är skriven av Miss Li, Sonny Boy Gustafsson och Kyle Puccia samt producerad av Sonny Boy Gustafsson.

Följ Miss Li här:
FB