Thomas Stenström släpper singeln ”Röda Himlar”

Thomas Stenström släpper singeln ”Röda Himlar”

I höstas var Thomas Stenström ute på omfattande turné och släppte sitt hyllade fjärde studioalbum ”Dreamer” som bland annat innehöll låtarna ”Nån Annan” och ”Aldrig Vågat”. Nu inleder Thomas året med att släppa singeln ”Röda Himlar” dagen innan hans utsålda cirkusspelning skulle ha ägt rum. Låten är en tröst på såren till alla fans som på grund av rådande situation får vänta på spelningen till september istället. ”Röda Himlar” är en catchy svensk poplåt som är skriven och producerad av Thomas själv tillsammans med Jens Rech.

Lyssna på låten HÄR

Thomas är en av Sveriges mest uppskattade artister och har gått igenom flera varv av självkritik och eufori. Han har gjort sina tiotusen timmar. 2012 släppte han sitt debutalbum ”Nåt annat, nån annanstans” och låten ”Detsamma” fick stor spridning. Två år senare började saker hända på riktigt; 2014 kom albumet ”Fulkultur” och singeln ”Slå mig hårt i ansiktet” skar sig genom alla lager. Låten blev nominerad till både P3 Guld och Grammis. Däremellan hann han spela på klubbar, festival- och sommarscener landet runt innan han 2017 släppte sitt tredje album ”Rör inte min kompis”. Våren 2019 kom EPn ”Uddevalla Dreamer (del1)" som bland annat innehöll det framgångsrika singlarna ”Adios Amigos” och "Himlen över City” därefter följde en fullspäckad sommarturné. 2019 avslutade Thomas med att släppa albumet ”Dreamer” i november.

Följ Thomas Stenström: Instagram Facebook Youtube