Till flickorna  på Upplandsgatan 71 från fiaskot mittemot - Thorsten Flincks nya album.

Till flickorna på Upplandsgatan 71 från fiaskot mittemot - Thorsten Flincks nya album.

Det började som ord på olika små papper och udda lappar. Thorsten skrev textrader, om livet, känslorna, tankarna och inte minst till och om döttrarna.

Det var tillsammans med Mats Björke (tidigare Mando Diao) som texterna utkristalliserade sig till musik och låtarna på albumet "Till flickorna på Upplandsgatan 71 från fiaskot mittemot".

-Att "vada" ut i låtarna har varit ett ord vi använt för att känna att orden, tonerna och att  ljuden ska få landa och beröra oss själva, säger Mats Björke, producent för albumet. Det som är "botten i dig är botten i andra", som Thorsten klottrat på min studiodörr. Detta sagt av Gunnar Ekelöf.

Titelspåret skvallrar om en mörk tid då Thorsten väljer att skriva om  hur  han kände sig tvungen att välja bort familjelivet, för att skona sina barn från sitt eget förfall.
Vidare på albumet hittar vi även låtar som "God morgon Sverige" - en uppgörelse med dagens Sverige och inte minst den unkna lukten av intollerans och främlingsfientlighet. Missa  inte heller det fina spåret "Ska bli sjuksyster jag  trallala", med text av Sonja Åkesson och i Thorstens tolkning, i duett med sin gamla mentor, Keve Hjelms barnbarn Kajsa Hjelm.

Idag den 26 november släpps albumet: "Till Flickorna på Upplandsgatan 71, från fiaskot mittemot" och du hittar albumet här:

CDON:  http://bit.ly/1vJw6SA
Ginza