Tobias Persson och Jesper Rönndahl till RAW Comedy Club

Tobias Persson och Jesper Rönndahl till RAW Comedy Club

Lördagen den 2 oktober gästas RAW Comedy Club och Maximteatern av Tobias Persson, som valts till årets manlige standup-komiker. Persson tar med sig både sin oskyldiga uppsyn och sin vassa humor till RAW och får sällskap av den råa cynikern Aron Flam och finurliga radiohumoristen Jesper Rönndahl. Dessutom gästskämtar egensinniga norrlänningen Sandra Ilar. Kvällen leds av Messiah Hallberg, ett namn att lägga på minnet om det inte redan är gjort!

Alltid roliga RAW Comedy Club blir extra roligt i helgen eftersom fyra komiker uppträder istället för vanliga tre. Mannen med det snälla, pojkaktiga utseendet och den vassa insidan, Tobias Persson, kommer till Maximteatern i Stockholm tillsammans med Aron Flam, Jesper Rönndahl och Sandra Ilar.

Tobias Persson
Vass och underfundig humor blir extra bra när den levereras av en till utseendet snäll och gullig figur. Precis så är det med Tobias Persson. Upp på scen kommer en trivsam pojke som plötsligt drar incestskämt om överklassen. Att det går hem bevisas av att han utsågs till årets manlige standup-komiker på Svenska standup-galan i Stockholm 2008. Persson är också ett välkänt ansikte i tv-rutan, där han medverkat i bland annat ”Stockholm Live”, ”Extra Extra”, ”Morgonsoffan” och ”Grillad”. Förra året släppte han sin första bok, med det lustiga namnet ”Himlen hatar skinka”.

Tobias om ålderstecken:

Aron Flam
Priserna har haglat över Aron Flam de senaste åren. 2007 vann han Bungy Comedy i sin standup-debut och 2008 valdes han till Årets Komikaze på Humorgalan. Det stora genombrottet kom i debuten på RAW Comedy Club. Publiken satte nästan skratten i halsen, för är det något Flam är så är det rå, hård och cynisk. Skämten täcker in ett brett spektra från analsmärtor och pedofiler till nazism och ångest. Samtidigt framstår han på något konstigt vis ändå som smart och sansad. Specialiteten är svarta oneliners som man skrattar högt åt fast man egentligen inte vill, levererade på ett allvarsamt och Aron Flamskt sätt.

Aron om ångest, pedofili och fördomar:

Jesper Rönndahl
Lundensaren Rönndahl har tagit steget från spex och studentradio in professionella sammanhang. Genombrottet kom i radioprogrammen ”Hej Domstol!” och ”Pang Prego”, kanske framförallt med inslaget ”Skånska Dialekter” som spridits som en löpeld på nätet. Rönndahls humor är unikt knasig, han hittar stor humor där ingen annan letar. Utsågs 2007 till Årets Rookie på Norra Brunn i Stockholm. Har medverkat i ”Comedy Fight Club” och ”Grillad” och gör nu äntligen sin debut på RAW Comedy Club.

Jesper om Tyrannosaurus Rex:

Skånska dialekter:

Sandra Ilar
Sandra flyttade från Luleå till Stockholm för två år sedan för att syssla med humor. Inte nödvändigtvis ”skämta”, utan snarare bjuda på egensinniga funderingar och lustigheter. Själv kallar hon sig absurdist, och hon har gjort succé på de flesta mindre standup.scenerna i Stockholm. Nu gör hon debut i de stora sammanhangen – det här kan bli ett sådant uppträdande som sätter fart på en karriär.

Sandra om Downs syndrom:

RAW Comedy Club
Lördag 2 oktober kl 22:00
Maxim Karlaplan 4
Biljetter: www.ticnet.se, 077-170 70 70

Om RAW Comedy
RAW Comedy Club är en av Sveriges främsta standup-klubbar, och den enda i landet som ständigt blandar internationella stjärnor med de absolut största svenska namnen och de hetaste nya talangerna.

Vid sidan om standup-klubbar på Maxim i Stockholm gör RAW Comedy även standup-showen RAW för Kanal 5, turnén RAW Comedy Club Live och humorkryssningen RAW Comedy Cruise. Dessutom

hösten 2010 har RAW Comedy dessutom den stora äran att presentera det australienska humorundret Axis of Awesome. Efter drygt 11 miljoner visningar på Youtube är det äntligen dags för trion att gästa Sverige.

RAW grundades av Mårten Andersson 2004 och är idag en etikett på Sony Music. För mer information om RAW Comedy: www.rawcomedy.se.

För vidare pressinformation, pressbilder och intervjuförfrågningar, vänligen kontakta:
ILES PR, Helena Iles, 0739 80 52 51, helena@iles.se