Tobias Rahim och Victor Leksell släpper ”STOR MAN” tillsammans

Tobias Rahim och Victor Leksell släpper ”STOR MAN” tillsammans

I dag släpper Victor Leksell och Tobias Rahim en ny version av Tobias danska hitlåt ”STOR MAND” som fått den svenska titeln STOR MAN. Tillsammans gör de något stort. För resultatet är minst sagt slående när en av Sveriges största artister, Victor Leksell samarbetar med en av Danmarks främsta stjärnor, Tobias Rahim.

STOR MAN” ger nytt perspektiv till originalhiten och blandar Tobias Rahims danska verser med Victor Leksells svenska touch. Artisterna har framgångsrikt fångat essensen av originalet samtidigt som deras unika artisteri fått utrymme. Det skandinaviska utbytet i ” STOR MAN” är musik över landsgränserna som skapar en gyllene fusion mellan svensk och dansk musikstil. Med Tobias Rahims poetiska och självbejakande texter tillsammans med Victor Leksells själfulla röst och innerliga låtskrivande blir resultatet av samarbetet något alldeles speciellt och en given sommarhit.

Danmarks största multikonstnär Tobias Rahim som står bakom originalversionen ”STOR MAND” har slagit en rad rekord i hemlandet. Singeln som släpptes för två år sedan är den låt på danska som har flest streams i Danmark, någonsin. ”STOR MAND” är också den låt som toppat danska singellistan under längst tid under hela 15 veckor. Tobias Rahims senaste tio singlar har alla legat topp 10 på topplistan i Danmark varav fyra av låtarna nått förstaplatsen. Han gjorde nyligen en av de mest hyllade konserterna på Roskilde och efter Tobias Rahims utsålda arenaturné i Danmark gjorde NY Times en intervju med honom. Tobias har vunnit de största musikpriserna i Danmark under de senaste åren som inkluderar P3 Guld, Danish Music Awards och TV2 Echo. Tobias Rahim var den mest googlade danska personen under 2022 och har du inte hunnit googla honom är det hög tid nu.

Det råder inget tvivel om att Victor Leksell är en av Sveriges största artister. 26-åringen från Torslanda fick sitt genombrott 2018 med debuten “Tappat” och två år senare slog han alla rekord med singeln “Svag” som närmar sig häpnadsväckande 200 miljoner streams. Otaliga listettor, prestigefulla Grammisvinster (Årets Artist, Årets Album, Årets Låt) och dedikerade lyssnare i alla åldrar och städer visar på hans bredd och unika sätt att nå in i folks hjärtan. ”Svag” tog Victor över gränserna rakt in i ett stort antal norska hjärtan som gjorde att låten klättrade upp på en tredjeplats på topplistan i Norge. Victor Leksell befinner sig just nu på en efterlängtad sommarturné och gjorde nyligen en bejublad konsert på Lollapalooza i Stockholm. I höst väntar fortsatt arbete i studion och fansen längtar tålmodigt efter Victors kommande album. Tills dess får Victors och Tobias fans tillsammans glädjas åt lyssningsupplevelsen av nya ”STOR MAN”.

Tobias Rahim – Instagram
Victor Leksell – Instagram