Tony Bennett och Lady Gaga i videon ”The Lady Is A Tramp”

Tony Bennett och Lady Gaga i videon ”The Lady Is A Tramp”

På sin nya skiva Duets ll framför Sverigeaktuella Tony Bennett en duett med Lady Gaga. ”The Lady Is A Tramp” är en av 17 låtar från det nya albumet som i dagarna gick rakt in på Billboardlistans första plats.

I veckan kommer Tony Bennett till Sverige då han ska medverka i TV-programmet Skavlan.

I samband med sin 85-årsdag har Tony Bennett släppt efterlängtade Duets II - ett album innehållande några av vår tids största låtar, framförda av Bennett i duett med sina favoritartister.

På Duets II har Bennett samarbetat med giganter som Lady Gaga, Mariah Carey, Sheryl Crow, Norah Jones, Amy Winehouse, Faith Hill, Willie Nelson, Carrie Underwood, Andrea Bocelli, Alejandro Sanz, Josh Groban, John Mayer, Michael Bublé med flera. Samtliga medverkande artister har under året spelat in sina duetter med Bennett live i studion. Senast i somras möttes Tony Bennett och Aretha Franklin i New York för att göra Alan and Marilyn Bergman-klassikern "How Do You Keep The Music Playing."

Med på plattan är låten ”Body And Soul” som Bennett framför i duett med Amy Winehouse och som blev det sista Winehouse spelade in innan hennes tragiska bortgång.

Duets II är producerad av Phil Ramone och är en uppföljare till Grammyvinnande “Tony Bennett Duets: An American Classic” - Bennetts mest säljande skiva hittills och som belönades med sju Emmy Awards.

Tony Bennett har under sin karriär sålt över 50 miljoner album världen över och fått 15 Grammy Awards, inklusive Grammy Lifetime Achievement Award.