Turnéaktuella Melissa Horn släpper låten ”Säg förlåt” från kommande album

Turnéaktuella Melissa Horn släpper låten ”Säg förlåt” från kommande album

Äntligen ny musik med Melissa Horn.
Fredag 8 mars släpps ”Säg förlåt”, första låten från hennes kommande album. Releasen kommer bara dagar innan Melissas turnépremiär som startar i Stockholm med 11 kvällar på Södra Teatern, varav 10 datum är slutsålda. ”Säg förlåt” är producerad tillsammans med vännerna och sedan länge bandmedlemmarna Claes Björklund & Rikard Lidhamn.

Jag är mitt uppe i jobbet med en ny skiva. Det är en luddig men spännande och fin period att få vara i. På fredag kommer första låten och jag är så glad att ”Säg förlåt” blev till. Kul att den hinner komma ut innan turnén börjar. - Melissa.

Lyssna på "Säg förlåt" här

Melissa Horn är erkänd för sin förmåga att skapa melodier och texter med en gripande sårbarhet och slående igenkänning. Det senaste albumet Konstgjord andning kom 2019 och två år senare var Melissa med i TV-programmet Så Mycket Bättre där hennes förmåga att beröra var uppenbar, inte minst med tolkningarna ”Lämna honom” och ”Aldrig vågat” som nådde höga listplaceringar och hyllades av tittarna.

Melissa är en av Sveriges mest älskade liveartister och har de senaste åren genomfört flera omfattande turnéer. År 2022 var hon på nordisk turné med 58 spelningar. Under våren 2024 är hon aktuell med intima konserter i storstäder runt om i Norden - däribland i Stockholm, Göteborg och Malmö samt fyra kvällar på Rockefeller i Oslo. Mer om turnén här.

Det ska bli skönt att få träda ur studiobubblan ett tag och träffa publiken. Det är verkligen en ynnest att få möjlighet att testa de nya låtarna och sen ta med den energin tillbaka in i albumet. - Melissa.

Melissa på Spotify I Youtube I Facebook I Instagram