Usher samarbetar med Swedish House Mafia och Max Martin på nya albumet ”Looking For Myself"

Den 11 juni släpper R&B-stjärnan Usher sitt sjunde studioalbum ”Looking For Myself”. På nya albumet samarbetar Usher med storheter som Salaam Remi, Diplo, Rico Love, Jim Jonsin och de svenska stoltheterna Swedish House Mafia och Max Martin. Usher har också arbetat med nya stjärnan från UK, Labrinth på nya albumet.

Aktuella singeln ”Climax” hyllas i musikpress världen över och även i Sverige har låten fått fina recensioner:

”Året hittills bästa låt? Definitivt Ushers nya ballad.
Högteknologisk soul som är ett under av återhållsamhet.”
Jan Gradvall, DI Weekend

”ett fantastiskt litet falsettfyrverkeri”
Nöjesguiden

“Climax” är just nu #1 på US Urban Airplay Chart.

Med mer än 43 miljoner sålda album, sju Grammy Awards och utmärkelsen ”The Number One Billboard Hot 100 artist of the 2000s decade” är Ushers ”Looking For Myself” ett album att se fram emot. Release 11 juni.

www.usherworld.com
www.facebook.com/usher