​Världspremiär för ZAYNS nya singel och musikvideo ”Better” idag

​Världspremiär för ZAYNS nya singel och musikvideo ”Better” idag

Idag släpper ZAYN sin nya singel och musikvideo ”Better”. Låten är första smakprovet från kommande albumet, ett personligt album där ZAYN kontrollerar det kreativa arbetet och där han gör den musiken han alltid velat göra. ZAYN är en av låtskrivarna bakom ”Better”. Lyssna här: https://smarturl.it/xBetterx

Musikvideon till ”Better” är regisserad av Ryan Hope som även regisserade videon till ZAYNS singel ”iT’s YoU” från debutalbumet. På YouTube har ZAYNS tidigare musikvideos över 3.5 miljarder visningar. I den nya videon arbetade ZAYN och Ryan tillsammans fram konceptet där ZAYN blir övervakad av okända i sitt hem. Se musikvideon här:

ZAYNS debutalbum ”Mind of Mine” gjorde ZAYN till den första manliga artisten i världen att debutera som nummer ETT på albumlistan i både UK och US första veckan efter release. Albumet togs emot varmt av kritiker och ZAYNS dedikerade fans. Singeln ”Pillowtalk” blev etta i 68 länder världen över och den inkluderades nyligen i Billboards lista ”Songs That Defined the Decade”. Album nummer två, ”Icarus Falls” släpptes 2018 och har över 5 miljarder streams på de olika musikplattformarna. Förutom två soloalbum har ZAYN även arbetat med stora kvinnliga artister som Taylor Swift (”I Don’t Wanna Live Forever”) och Sia (”From Dusk Till Dawn”). ZAYN är inte bara en framgångsrik artist, han är också ett välkänt namn i modevärlden. Han har varit på omslaget på stora modemagasin som Highsnobiety och Vouge. ZAYN blev utsedd tilll ”Most Stylish Man” av GQ på deras Man of the Year Awards och prisad som ”New Artist of the Year” på American Music Awards samt ”Top New Artist” på Billboard Music Awards. ZAYNS kommande album släpps via RCA Records.

Följ ZAYN: