Världsstjärnan Ozuna fortsätter succétåget och släpper ny musik

Världsstjärnan Ozuna fortsätter succétåget och släpper ny musik

Sångaren, låtskrivaren och världsstjärnan Ozuna fortsätter sin enorma framfart och släpper nu den nya singeln ”Hasta Que Salga El Sol” (Till solen stiger upp) med tillhörande video. Låten som osar reggaetón och tropical pop är skriven av Ozuna själv samt producerad av Hi Music och Mally Mall.

Hasta Que Salga el Sol” är den första låten att släppas från Ozunas album ”NIBIRU” som ges ut i slutet av november. Den nya videon är inspelad under två dagar i Mexico och regisserad av Colin Tilley som gjort videor till Rihanna, Justin Bieber, Nicki Minaj mfl. I videon tar Ozuna tittaren på en resa till en utomjordisk och spännande planet.

Ozuna är en av världens största artister inom latinamerikansk musik. Han leder vägen för en ny generation av latinoartister och framgångarna, bara detta år, är många. Ozuna slog nämligen rekord för flest vinster på ett år under Billboard Latin Music Awards. Han har i år även utsetts till Contemporary Latin Songwriter of the Year på BMI Awards. Dessutom gav Time Magazine Ozuna en prestigefylld plats på listan över 100 Most Influential People.

Det är inte bara i latinvärlden som Ozunas framgångar är enorma. Förra året var han den artist som på YouTube hade mest views i hela världen. Han håller även rekordet som den artist med flest videor som har över en miljard streams på YouTube, med hela sju videor totalt.

Ozunas debutalbum ”Odisea” höll förstaplatsen på Billboards Top Latin Album Chart i hela 46 veckor och slog därmed rekord. Därefter har framgångarna dundrat på och Ozuna har samarbetat med latinvärldens största namn så som Daddy Yankee, Luis Fonsi, Nicky Jam och andra världsstjärnor som DJ Snake, Cardi B, Selena Gomez, Post Malone, Jennifer López, Snoop Dogg och Rosalía.

Att Ozuna är en gigant är inte nytt men det är inte många som vet att stjärnan erhållit fyra Guinness världsrekordtitlar för sina imponerande musikaliska framgångar.

Mer OZUNA;