Victor Leksell släpper singeln “Nätterna i Göteborg” - en hommage till sin hemstad

Den hyllade Göteborgssonen Victor Leksell släpper idag singeln “Nätterna i Göteborg”, en hommage till sin hemstad. Låten premiärspelades på Kungstorget i hjärtat av Göteborg under Musikhjälpen till mötet av tusentals fans.

Se klippet från Musikhjälpen

“Nätterna i Göteborg” är skriven tillsammans med Adam "Rymdpojken" Englund, David Björk och Marcus Svedin.

Lyssna på "Nätterna i Göteborg"

Victor Leksell fick sitt stora genombrott 2018 när han släppte singeln “Tappat” som på kort tid tog sig in på topplistorna. Men det var under 2020 han etablerade sig som en av Sveriges absolut främsta artister när han slog alla rekord med singeln “Svag”. För sitt debutalbum “Fånga mig när jag faller” blev Victor i fjol trippelt Grammisbelönad i kategorierna Årets artist, Årets Album och Årets låt. Under det gångna året har Victor befunnit sig ute på en storslagen turné och mött sina fans i Sveriges alla hörn. Dessutom har låtarna “Hela världen är min” och “Din Låt” feat Einar tagit sin självklara plats hos såväl fansen som svenska folket. För sina livemöten under året och framgångarna med “Din Låt” är Victor tvåfaldigt P3-guldnominerad i kategorierna Guldmicken och Årets låt.

Victor Leksell på Instagram I Youtube I TikTok