Victor Leksell släpper sitt andra album ‘Tid & Tro’ den 19 januari

Victor Leksell släpper sitt andra album ‘Tid & Tro’ den 19 januari

Victor Leksell summerar de fyra åren som gått sedan debutalbumet och avslutar ett kapitel på sitt andra album Tid & Tro. En samling låtar om kärlek, sökande, starka känslor och om att våga tro på sig själv. Det 15-spår långa albumet bjuder på sju nya låtar samt några av hans största låtar såsom “Din Låt” med Einár och “Eld & lågor”. Titelspåret “Tid & Tro”, som Victor skrev refrängen till på natten inför konserten på Liseberg, spelar en viktig roll i berättandet av albumet.

“Låtarna är ett resultat av sömnlösa nätter, ständigt letande efter sig själv och att hitta lyckan i det. Att ge sig själv tiden och våga tro på sig själv.” - Victor Leksell.

Victor Leksell kan konsten att beröra med sin musik. Han fick sitt genombrott 2018 med debuten “Tappat” och två år senare slog han alla rekord med singeln “Svag”, som blev en nordisk hit och har passerat häpnadsväckande 200 miljoner spelningar på Spotify. Det var fyra år sedan Victor släppte sitt debutalbum Fånga mig när jag faller, som under 27 veckor låg etta på svenska albumtopplistan och därmed vidhåller rekordet innan Pink Floyds album The Wall. Dedikerade lyssnare i alla dess åldrar och städer visar på hans bredd och unika sätt att nå in i folks hjärtan. Hyllningarna har talat sitt tydliga språk när en berörd Victor tagit emot priser på Grammisgalan (Årets Artist, Årets Album, Årets Låt) och på P3 Guldgalan (Årets Låt, Årets Pop, Guldmicken). Under det gångna året har Victor haft långvarig framgång på topplistorna med bl.a. låtarna “Fånga mig när jag faller” och “Nätterna i Göteborg” som återfinns på albumet.

Tracklist:
1. Tid & Tro
2. Hela världen är min
3. Fotografi
4. Zenith
5. Eld & lågor
6. Om jag somnar
7. Fånga mig när jag faller
8. Natthimlen
9. Din låt (feat. Einar)
10. Ramla
11. Dårar
12. Bättre än mig
13. Nätterna i Göteborg
14. Natten blir till dag
15. 031

Den 31 maj intar Victor Leksell scenen på hemmaplan - Scandinavium i Göteborg. Konserten är slutsåld & blir hans hittills största i karriären. En pojkdröm och milstolpe som går i uppfyllelse. Victor har även gått ut med en konsert på Hovet i Stockholm den 9 november.

Spotify I Youtube I Instagram I Tiktok