Willie Nelson släpper album ihop med systern Bobbie

Willie Nelson släpper album ihop med systern Bobbie

Willie Nelson and Sister Bobbie släpper albumet December Day: Willie’s Stash Vol. 1.

81-årige countryikonen Willie Nelson har bestämt sig för att släppa ifrån sig inspelningar från sitt egna arkiv.Serien kommer gå under namnet Willie’s Stash och första utgivning är December Day: Willie's Stash Vol. 1, en ny samling av studioinspelningar med Willie och hans syster Bobbie som släpps 2:a december.

Syskonen Willie och Bobbie Nelson växte upp i Abbott, Texas, där de innan tonåren lärde sig läsa noter och spela instrument av sina morföräldrar. De spelade tillsammans i olika Texas band i början av sina karriärer och Bobbie har varit en viktig medlem i Willies Family Band sedan det bildades 1973. Willie och Bobbies musikaliska gemenskap har formats och utvecklas genom decennier av spelande och spontanitet, vilket präglar albumet December Day.

December Day: Willie’s Stash Vol.1.innehåller 18 nya intima versioner av pärlor från Willie omfattande låtskrivarkatalog som "Permanent Lonely" och "My Old Peculiar Way" tillsammans med några överraskande cover låtar (Al Jolson "The Anniversary Song" Irving Berlins "Alexanders Ragtime Band", "What’ll I Do" och "Always") alla utvalda av Willie och Bobbie.

Willies Stash serie kommer presentera en rad utgåvor, personligen sammanställda av Willie Nelson själv och inspelningarna har gallrats fram från decennier av inspelningar och turnéer.

December Day är producerad av Buddy Cannon och inspelad av Steve Chadie i Pedernales Record Studio i Austin, Texas.

Musiker på albumet är Willie Nelson (Trigger) och Bobbie Nelson (piano, B-3 orgel) med Mickey Raphael (munspel), Kevin Smith (bas), Bee Spears (bas), Billy English (trummor, percussion) och David Zettner (akustisk gitarr).

Tracklist

1. Alexander's Ragtime Band (Irving Berlin)
2. Permanently Lonely (Willie Nelson)
3. What'll I Do (Irving Berlin)