Willie Nelsons 80-årsdag firas med nytt studioalbum

Willie Nelsons 80-årsdag firas med nytt studioalbum

Legacy Recordings och Sony Music släpper måndagen 15 april ”Let’s Face The Music And Dance” - en samling av nya studioinspelningar av Willie Nelson And Family.

Albumet är det första i en serie och evenemang som släpps under året för att fira Willies 80-årsdag.

Albumet är en samling av countrypopklassiker framförda av Willie Nelson And Family som under många år turnerat och spelat in med honom. Albumet spelades in i Pedernales Recording Studio i Austin, Texas och är producerat av Buddy Cannon.

Willie är firar också mer än 40 år på vägarna och i studion med Family, bandet han bildade tillsammans med sin syster Bobbie Nelson (på piano), trummisen Paul English och munspelaren Mickey Raphael. Bandnamnet togs från hans studioalbum från 1971 ”Willie Nelson & Family”. Med i bandet är också Billy English (Pauls bror) på elektrisk gitarr och virveltrumma, Kevin Smith på ståbas och Jim "Moose" Brown på B-3 orgel. Willies son Micah Nelson spelar slagverk på utvalda spår.

www.willienelson.com
www.facebook.com/WillieNelson