Ännu fler tjänster i Sophos växande MSP-koncept

Ännu fler tjänster i Sophos växande MSP-koncept

IT-säkerhetsföretaget Sophos bygger vidare på sitt koncept för Managed Service Providers (MSP). Programmet MSP Connect omfattar totalt 8 000 MSP – och försäljningen via dem växer mycket snabbt. Nu utvecklas programmet med ännu fler molntjänstlösningar för att ge ökad affärsnytta, bättre produktivitet och lägre kostnader.

Det utökade programmet omfattar nu även molnbaserade tjänster för ”Managed Threat Response” (MTR), Sophos Cloud Optix för säkerhet i molnmiljöer som AWS, Azure och Google Cloud samt integration för fjärrstyrning och övervakning (RMM).

Under första halvan av Sophos räkenskapsår växte den globala försäljningen via MSP med 83 procent.

– Sophos MSP-program har haft stora framgångar också i Norden. Fler och fler partner ser fördelarna med att kunna erbjuda sina kunder Sophos breda tjänsteportfölj inom IT-säkerhet på ett effektivt sätt. Det finns de som ökat sin försäljning med 200 procent på ett år och 80 procent av våra nordiska MSP-partner kan börja fakturera sina kunder samma månad som de tecknat avtal med Sophos, kommenterar Dima Dabbour, ansvarig för Sophos MSP-program i Norden.

MSP Connect erbjuder en mycket hög flexibilitet tillsammans med funktioner som bygger på molnplattformen Sophos Central och ger tillgång till Sophos samlade portfölj inom IT-säkerhet. Med hjälp av en en kontrollpanel kan varje MSP hantera kunder, licenser, regler, administration och uppdateringar.

Läs mer om Sophos program för MSP här»

Om du bevakar säkerhetsfrågor och vill prata mer om Sophos MSP-program är du välkommen att kontakta Dima Dabbour, ansvarig för Sophos MSP-program, telefon 0761-75 00 66 eller e-post dima.dabbour@sophos.com.