Daniel Wallinder ska utveckla Sophos MSP-arbete i Norden och Baltikum

Daniel Wallinder ska utveckla Sophos MSP-arbete i Norden och Baltikum

IT-säkerhetsföretaget Sophos har anställt Daniel Wallinder som Channel Account Manager för Managed Service Providers (MSP) i Norden och Baltikum. Daniel har lång erfarenhet från IT-branschen och kommer att arbeta både med befintliga partnersamarbeten och för att etablera nya.

– När det gäller IT-säkerhet är en MSP-lösning väldigt intressant för många företag. Våra tjänsteleverantörer är en mycket viktig del av Sophos framtid och vi satsar nu stort för att fortsätta ha en tätposition. I Norden har vi kommit relativt långt och med Daniel i teamet ger vi nu vår MSP-satsning ytterligare skjuts framåt, säger Ola Björling, ansvarig för Sophos i Norden och Baltikum.

– Det är förstås roligt att komma till ett företag som ligger så långt fram inom helhetslösningar för IT-säkerhet och som dessutom satsar så mycket på sina MSP. Sophos är också en arbetsplats med bra energi och ett positivt synsätt där vi drivs av att hjälpa både kunder och kollegor, kommenterar Daniel Wallinder.

Daniel har tidigare arbetat på bland annat Zyxel och Nextron.

Läs mer om Sophos erbjudande för MSP»