Ola Björling, ansvarig för Sophos i Norden och Baltikum

IT-säkerhetsföretaget Sophos visar stark tillväxt

Sophos fortsätter att visa en stark utveckling. Under räkenskapsåret som slutade den 31 mars ökade försäljningen med 22 procent till motsvarande cirka 6,8 miljarder SEK. Rörelseresultatet ökade med 20 procent till motsvarande cirka 405 miljoner SEK.

Den molnbaserade tjänsteplattformen Sophos Central var en bidragande anledning till den starka utvecklingen. Under det senaste året ökade Sophos Central den prenumerationsbaserade försäljningen med 112 procent jämfört med föregående år.

– Cybersäkerhet har aldrig varit viktigare än nu och efterfrågan på våra lösningar har aldrig varit större. Det är tydligt att Sophos användarvänliga och molnbaserade säkerhetstjänster som säljs helt via partner är en viktig anledning till att vi expanderar och tar marknadsandelar. Med vår teknik för nästa generations IT-säkerhet och en växande bas av prenumererande kunder har vi en väldigt god möjlighet att fortsätta den positiva utvecklingen, kommenterar Ola Björling, ansvarig för Sophos i Norden och Baltikum.

För mer information och Sophos senaste årsrapport»