BIO – svensk inredning på nytt sätt

Den 30 augusti 2007 lanseras ett nytt svenskt varumärke för inredningsaccessoarer och möbler - Bendable Interior Objects (BIO). Efter utställningar i Milano, New York och Tokyo har det konceptuella projektet resulterat i sex försäljningsklara produkter. BIO, som inleddes 2005, är en framtidsvision från designstudion Form Us With Love med avsikten att skapa unika produkter med fokus på hållbarhet och miljö i alla led. Effektiv och miljövänlig tillverkning, paketering, transport, lagerhållning och montering. Även premiärkollektionen av BIO har designats av Form Us With Love. Objekten tillverkas i Småland och kollektionen består av sex olika produkter för kontoret; hatthylla, galge, pall, papperskorg, skrivbordsaccessoarer och en bordsklocka. De mindre produkterna böjs fortfarande av användaren, medans de större böjs på fabriken. Pressvisning av BIO äger rum på galleri So Stockholm i Kungsträdgården den 30 augusti 2007 klockan 17:00. Utställningen går även att beskåda fredagen den 31 augusti klockan 11-14. BIO kommer därefter finnas till försäljning hos utvalda återförsäljare samt online på www.b-i-o.se För mer information och för att ladda ned högupplösta bilder: www.b-i-o.se www.formuswithlove.se Presskontakt: Petrus Palmér info@b-i-o.se Direct: +46 (0)705 27 51 24 Office: +46 (0)8 21 80 02 Om Form Us With Love Form Us With Love är en ung designbyrå som gör nyskapande designlösningar för produkter, möbler, belysning och inredning. Form Us With Love arbetar från sitt kontor och showroom i Gamla Stan, Stockholm med svenska och internationella kunder som Design House Stockholm, Nordic Light Hotel, Materia och Zero. Med utställningar världen runt har Form Us With Love uppmärksammats i media för sin innovativa design och även belönats med det prestigefyllda Red Dot design award.