Trendgalan 2011s tema är kreativitet

Trendgalan 2011 bjuder på kreativitet

För 7:e året i rad arrangeras Trendgalan som lyfter fram personer, företag och innovationer som ligger rätt i tiden och har potential att erövra världen. Årets trendgala bjuder på en mängd varumärkeshistorier och framgångssagor - allt under temat kreativitet.

Under dagen samlas ca 500 deltagare från stora delar av svenskt näringsliv och offentlig sektor, liksom entreprenörer, politiker, media- och PR-personer för att lyssna till ett trettiotal spännande talare. Trendgalan hålls i år på Dansens Hus i Stockholm den 9:e December.

Stockholmsbörsens VD Jens Henriksson ger en bild av världsekonomin och vilka branscher i Sverige som är internationellt starka. ”Finansbranschen är en av de branscher där utvecklingen går som fortast, pådrivet av avreglering och en mycket hög grad av globalisering. Stockholmsbörsen har lyckats bättre än de flesta konkurrenter i denna nya konkurrenssituation,” säger Jens Henriksson.

Tillsammans med Jens Henriksson och serieentreprenören Douglas Roos ledd av tidigare SVT-journalisten Johanna Lebourne deltar Företagarnas nya VD Elisabeth Thand Ringqvist i en debatt.  "Småföretagen är alltid snabbast på anpassning och därför är det viktigt att vara med och hålla koll på trenderna. Trendgalan är ett ypperligt sådant tillfälle", kommenterar hon.

Turkiets kvinnliga ambassadör Zergün Korutürk berättar om tillväxtlandet som är en gateway till Mellanöstern och en konstitutionell förebild för Nordafrika genom den arabiska våren. Lena Ag, Generalsekreterare för Kvinna till Kvinna, berättar om kvinnorna som tilldelas Nobels fredspris 2011

Dagen avslutas med att Trendpriset 2011 presenteras och delas ut av juryns Stefan Nilsson, Trendgruppen och Cay Bond, trendanalytiker och journalist som säger; ”En tendens i samtiden kan bli ett kommersiellt mode i framtiden. I den bemärkelsen ser man att kreativitet eller snarare konstnärlighet är trenden." Priset ges till den som tidigt identifierat en trend och som gjort affärer av den. Nominerade är bland annat ICA to go, iZettle och Fotografiska

För mer information och för att anmäla sig till årets Trendgala gå in på www.trendgalan.com där kan man även se hela programmet samt rösta på vinnaren av Trendpriset 2011.

För ackreditering och mer information, kontakta Maria Forssén, So Stockholm 0708-733637 maria@sostockholm.com

• appar
  • stockholmsbörsen