Pressmeddelande -

Soultech vill bli störst inom Shopping 2.0 - lanserar namnkunnigt Advisory Board och värvar utvecklare från Doktor.se

Trenden med Shopping i messaging eller "Conversational Commerce" växer snabbt och beräknas omsätta över 300 miljarder Euro år 2025. Soultech vill bli ledande inom trenden i Europa och startar nu en namnkunnig Advisory Board bestående av Sarah Krusell (CCO NA-KD), Hannah Meiton (styrelseproffs), Patrik Illerstig (CEO Carla), Cecilie Chen (COO Vionlabs), Daniel Higgins (Skincity) & Jose Peral (Payment expert). Dessutom värvar man Martin McCarthy som ny senior developer. Martin kommer senast från Doktor.se där han jobbat som lead frontend developer. Tidigare har Martin även jobbat på Budbee och Qliro. Både advisory board och Martin McCarthy blir delägare i Soultech.

- Att attrahera och omge oss med de bästa inom E-handel och Saas är extremt viktigt för oss för att bygga en världsledande produkt inom Conversational Commerce. Med dessa toppnamn som tror på oss ger vi oss möjligheten att fortsätta mot vårt mål att bli ledande i Europa säger Martin Wettergren grundare på Soultech.

Soultech riktar sig mot den snabbt växande conversational commerce marknaden som redan i år beräknas omsätta 62 miljarder euro och som redan exploderat i Asien. Nu är trenden på väg till Sverige och Soultech ligger redan i framkant. Bland Soultechs investerare hittar man välkända och tunga namn som Mikael och Annica Kjellman, grundare av Skincity - Rustan Panday, storägare och tidigare ordförande i Storytel - och Richard Båge som bland annat grundat Insplanet och Mediaplanet. I år kommer Soultech ta ombord ca 25 utvalda kunder inom E-commerce och jobbar redan med ett 10-tal varumärken som Nudient, Bonti, Sjöö Sandström m.fl.

- Konsumentbeteendet ändras extremt snabbt och trenden med att shoppa i messaging är bara i sin linda. Soultech leder utvecklingen med Conversational Commerce med ett starkt team och produkt. Jag kan bidra med kundperspektiv för att utveckla bolaget ytterligare säger Sarah Krusell.

- Jag är väldigt exalterad att hoppa på Soultech och deras Conversational Commerce revolution. Conversational tech är absolut en ny epok för internet och vågen byggs snabbt säger Martin McCarthy.