ANNA VON HAUSSWOLFF släpper titelspåret från sitt kommande album!

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2020 09:30 CEST

Photo credit: Gianluca Grasselli

ANNA VON HAUSSWOLFF släpper titelspåret från sitt kommande album, All Thoughts Fly, som släpps på Southern Lord den 25e september.

Skivan är helt instrumental och inspelad på en orgel som enda instrument, en orgel som representerar absolut befrielse av fantasin.

Så här säger Anna själv om skivan: Jag ville spela med dissonans och polyrytmer för att skapa ett harmoniskt landskap som ständigt förändras och expanderar till något annat. Allt du hör på den här skivan , varje liten överton och all atmosfär skapas helt genom orgeln. Vi har använt en EQ men det är allt. Den övergripande iden var att skapa en illusion av flygande tankar, sammanflätande i varandra. Olika ord och världar som händer samtidigt, påverkar och ändrar varandras riktningar och kurser.

Anna von Hausswolff - All Thoughts Fly - Lyssna här!

Anna von Hausswolff - All Thoughts Fly släpps på Southern Lord den 25 September med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

Kommentarer (0)

Kommentera