Black Lodge presenterar stolt sin nya signing, det chilenska thrashbandet Nuclear!

Kvintetten har precis avslutat arbetet med sitt nya album "Murder Of Crows" som följer i kölvattnet av deras kritikerrosade föregångare "Formula For Anarchy". Signingen är även slutet på den fem år långa tystnaden i bandets diskografi och även ett krafttag efter en lång Europaturné tillsammans med Abbath, 1349 och Vltimas.

Fransisco Haussmann (gitarr) kommenterar:

"Det är fantastiskt att påbörja detta samarbete med Black Lodge Records. Jag har länge velat samarbeta med ett bolag som förstår artisten kreativt och även kan hjälpa till logistiskt. Jag träffade Johan Haller i Stockholm och är väldigt nöjd över vad de har att erbjuda oss."

Matias Leonicio, (sång) tillägger:

”Vi är entusiastiska över att få vara en del av Black Lodges historia. Att arbeta ihop kommer ge oss stor hjälp med vårt kommande album och vi kan inte bärga oss innan världen får ta del av en kraftull urladdning av sydamerikansk metal."

Bildat 2003, harvade det chilenska bandet i den vanliga fållan av thrash metal innan de blev den unika explosion de blivit kända för idag. Förra skivan gav Nuclear några av bandets bästa recensioner och blev kritikerrosad för sitt råa och kompromisslösa brutalitet. Med nya albumet "Murder Of Crows" som släpps mot slutet av 2020, visar bandet återigen hur rätt attityud och inställning kan bana en väg in i framtiden.

Nuclear - Murder Of Crows släpps den 13 November på Black Lodge Records.