Black Star Riders släpper nytt material

Black Star Riders släpper nytt material

Bara några dagar innan releasen av sitt nya album Wrong Side Of Paradise, släpper Black Star Riders nya singel Catch Yourself On.

Bandets sångare Ricky Warwick kommenterar låten: "'Catch Yourself On' är en fras som ofta används i mitt hemland Nordirland, det används för att säga till någon att "sluta vara löjlig" eller "att bli verklig". Vi håller tyvärr på att bli slavar av tekniken och sociala medier. Vi tänker inte två gånger på att dela våra inre mest känslor och tankar med en värld av främlingar... Vi verkar tappa förmågan att tänka själva. Tekniken styr oss, istället borde vi kontrollera tekniken. Det känns som att det redan överträffar mänsklig interaktion."

Catch Yourself On är hämtat från bandets kommande album Wrong Side Of Paradise, som innehåller 11 spår, och spelades in hösten 2021 i Studio 606 i Northridge Kalifornien och Toochtoon Sound i Redmond Oregon med producent och mångårig BSR-partner, Jay Ruston.

Black Star Riders - Catch Yourself On - ute nu på Earache Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

Lyssna här!

Black Star Riders - Wrong Side Of Paradise release 20230120