Blackberry Smoke till Stockholm!

Blackberry Smoke till Stockholm!

Amerikanska Blackberry Smoke är ett hårt arbetande band från den djupaste södern. Med upp till 250 konserter per år missionerar bandet runt om i världen med sin cocktail av gospel, bluegrass, arenarock, soul och en rejäl dos outlaw country. Med sin senaste platta ”The Whippoorwill” i bagaget ser vi fram emot en kväll som går under fanan ”sydstatsrock”!

Blackberry Smoke har varit aktiva som band sedan år 2000 och turnerat tillsammans med bland andra Zac Brown Band, ZZ Top, George Jones och Lynyrd Skynyrd. Genom aktivt turnerande i hemlandet och flera svängar i Europa har bandet svetsats samman till en grad som gör det omöjligt för nya ögonvittnen att inte kapitulera inför deras tunga och innehållsrika sydstatsrock.

Engelska bolaget Earache med exklusiv distribution i Sverige genom Sound Pollution lyckades signa bandet för Europa och bandet gjorde i samband med Classic Rock Awards en spelning som inte bara sålde ut på 5 minuter utan dessutom blev spelningen alla sa att dom såg.

”The Whippoorwill” släpptes i Europa den 14 Februari och gick rakt in på plats 10 på den engelska topplistan.

Och den 8 Mars ställer sig Charlie Starr (sång, gitarr), Richard Turner (bas, sång), Brit Turner (trummor), Paul Jackson (gitarr, sång) och Brandon Still (keyboard) på Kägelbanans scen!

En liten försmak av hur bra det kommer att bli hittar du här: