Bombs Of Hades skriver avtal med med Black Lodge Records och släpper nytt material

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2020 09:59 CET

Foto: Susan Wicher

Dödsmetall utan den ökända HM2-pedalen, finns det?

Bombs Of Hades är inte det typiska svenska dödsmetallbandet med sin progressiva crust tvist på genren. På sin nya EP släpper Jonas Stålhammar (At The Gates, This Lurking Fear, God Macabre) och hans mannar fyra låtar (varav två är covers på Flower Travellin' Band och Townes Van Zandt) som ett smakprov innan nästa platta spelas in.

Titelspåret finns på alla digitala plattformar från och med idag.

Såhär säger bandet själva:

Bombs Of Hades är peppade på att inleda ett samarbete med Black Lodge / Sound Pollution som är en institution i Sverige när det gäller hård musik. "Phantom Bell" EP'n ( som är vårt första släpp på 4 år) släpps i samarbete med Moondawn.

Bombs Of Hades - Phantom Bell - släpps den 17 April på Black Lodge Records.

Kommentarer (0)

Kommentera