Foto: Lars Brundin

Bonafide - Are You Listening? - ute nu

Sound Pollution kan idag stolt meddela att de svenska hårdrocksikonerna Bonafide, släpper sitt efterlängtade nya studioalbum ”Are You Listening?”. Detta är bandets första album sedan 2017 års moderna klassiker ”Flames”. Konstateras kan att Bonafide är tillbaka med besked och levererar karriärens kanske starkaste och mest explosiva album hittills.

Are You Listening?” består av tio kraftfulla låtar och Bonafide har en gång för alla bevisat att de är mästare på kompromisslös hårdrock. Varje låt på albumet är fylld av en sådan energi och spelglädje som få andra band kan matcha. Lägg därtill och en personlig och levande ljudbild.

Lyssnaren kan förvänta sig en underbar blandning av kraftfulla riff, klockrena melodier och ett högkvalitativt låtskriveri. ”Are You Listening?” är ett bevis på Bonafides musikaliska mognad och erfarenhet, samtidigt som den genomsyras av en ungdomlig spelglädje.

Pontus Snibb kommenterar titelspåret som också släpps som video idag:
Are You Listening är öppningsspåret på plattan och är skriven av mig och Filippa Nässil från Thundermother. Låten handlar om ett allmänt ogillade av egoistiska, arroganta bandmedlemmar. Musik ska handla om värme och glädje, inte tävlan och tuppfäktning. Låten är en hyllning till tidiga AC/DC och rocken från 70-talet då det svängde som mest och riffades bäst.

Are You Listening? släpps idag och kommer definitivt att bli en succé hos både nya och gamla fans. Bonafide kommer även att bege sig ut på turné för att fira det nya albumet och ge fansen den ultimata hårdrocksupplevelsen.

Releasepartyt äger rum på Pub Anchor i Stockholm imorgon lördag och redan idag kan du se Bonafide tillsammans med Electric BoysValand i Göteborg.

Bonafide - Are You Listening? ute nu på Black Lodge Records / Sound Pollution.

LYSSNA HÄR!

Regioner