Foto: Daniel Berbig

Danko Jones - Electric Sounds - ute nu

De obestridda kungarna av rock’n’roll, DANKO JONES, släpper idag sitt nya album ”Electric Sounds”!

Power trion bemästrar med lätthet konsten att skapa tunga, svängiga riff och melodier som klistrar sig fast hos lyssnaren och skapar den ultimata rock’n’rollupplevelsen.

DANKO JONES bildades i Toronto redan 1996, och har sett och gjort det mesta under det senaste kvartsseklet. Drivna av en DIY-punkrockanda, har de stadigt byggt upp en stor fanskara världen över, och blivit nästan unisont hyllade för sina unika och energiska livespelningar. Bandet fans sträcker sig från mainstream radiorockfans till inbitna metalheads. Med sina tio studioalbum i ryggen har man genererat en strid ström av rockhymner.

Under de senaste åren har DANKO JONES popularitet fått ett ordentligt uppsving. Sedan frontmannen Danko och basisten JC slog sig samman med trummisen Rich Knox, har bandets kreativa utveckling fått förnyad kraft.

Electric Sounds är producerad av Eric Ratz, och med gäster som Tyler Stewart (Barenaked Ladies)på "She’s My Baby", Damian Abraham från Fucked Up på "Get High?" och gitarristen Daniel Dekay (Exciter) på "Electric Sounds" har vi en platta som ingen kan stoppa!

Danko Jones – Electric Sounds - ute nu på AFM Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

LYSSNA HÄR!