DANKO JONES släpper nya singeln ”I’m In A Band”

DANKO JONES släpper nya singeln ”I’m In A Band”

Med bara sex veckor kvar till releasen av det efterlängtade albumet "A Rock Supreme", släpper de hyllade kanadensarna i Danko Jones, ännu en singel från kommande plattan – öppningsspåret "I'm In A Band”.

Förutom att verkligen sätta tonen för det 11-spåriga albumet är "I'm In A Band" ett självbiografiskt uppdragsutlåtande som tydligt fångar frontmannen Danko Jones obegränsade passion för rockmusiken med öppningsfrasen: I'm in a band, and I love it / All I want to do is play my guitar and rock and roll.

Danko Jones - I´m In A Band - lyssna här!

DANKO JONES – som har delat scener med rocklegender som Guns’n’Roses, Motörhead, Ozzy Osbourne och Rolling Stones och vars frontman nyligen var med och gäst sjöng på Volbeat’s senaste #1 Active Rock hit “Black Rose” kommer I sommar tillbaka till Sverige, hitintills klara spelningar är Sweden Rock Festival, Liseberg & Gröna Lund!

Albumet ”A Rock Supreme” som är producerad av GGGarth Richardson (Rage Against The Machine, Red Hot Chili Peppers, Rise Against, Biffy Clyro), släpps den 26 april på AFM Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

För ytterligare information kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se