Foto: Karolina Pettersson

DEAD EXPRESS – GAME CHANGER - ute nu

Det nya albumet med den passande titeln "Game Changer" är albumet där bandet tar ut hela steget och lever upp till den potential som föregångaren ”Brain Damage” skvallrade om. ”Game Changer” som släpps idag är albumet för alla som vill att deras Rock ´n´ roll ska sparka röv på allvar, och bjuder på 11 välplacerade kickar.

Bandet kommenterar plattan:
”Efter försenat studiobygge, Covid-19 och svår tinnitus så är äntligen plattan redo för skivsläpp. Game Changer är givetvis det bästa vi har gjort! Joan Wahlgren gör sin sista sånginsats i Dead ExpressGame Changer. Tack för allt Joan!”

Nyköpingsbandet Dead Express handlar om musiken och med en kompromisslös gör-det-själv-attityd till sitt hantverk har de lyckats med konststycket att fånga själva essensen av begreppet ”actionrock”, som man kryddar med en rejäl dos punkattityd.

För fans av Gluecifer, The Stooges och The Hellacopters.

Dead Express - Game Changer - ute nu!

LYSSNA HÄR!