Foto: Pelle Mannerud

Diamond Dogs – Get A Rock 'n' Roll Record - ny singel

Nu är det, som Honken säger, dags att tjacka en rock'n'rollskiva!

Nya singeln "Get A Rock 'n' Roll Record" är tagen från Diamond Dogs nya album 'About The Hardest Nut To Crack' som släpps den 29 September.

Det är dags att tjacka en rock'n'rollskiva! Gör som farmor och farfar gjorde, spela den starkt, ta en drink eller två, skicka runt kameran och dansa hela natten! Då har du, precis som vi, en svängig första video till ditt nya album kirrad! och förmodligen en delikat bit historia att visa dina barn också!
Honk/Diamond Dogs

Sedan starten för över 30 år sedan har DIAMOND DOGS passionerat förklarat sin kärlek till Rod Stewart och The Faces romantiska äventyr på 70-talet. Och på nya skivan har du allt, rösten, den tunga B3-orgeln, hårda riff och lössläppta solon, det jammande barpianot, mandolinerna och fiolerna, och originallåtar som möter alla dina känslor!

Diamond Dogs - Get A Rock 'n' Roll Record - ute nu.

LYSSNA HÄR!

Diamond Dogs - About The Hardest Nut To Crack - släpps den 29 september 2023 på Wild Kingdom Records / Sound Pollution!