Foto: Pelle Mannerud

Diamond Dogs - Rocket Ricochet - ny singel ute nu!

Rocket Ricochet är titeln på den nya singeln från Diamond Dogs kommande dubbelalbum “Slap Bang Blue Rendezvous”. Ett album som spelades in i Sunlight Studion av Tomas Skogsberg.

Bandet kommenterar:
Tanken när vi drog ut till Sunlight Studio även denna gången var att vi som vanligt skulle komma därifrån efter några dagar med en glammig 11-låtars Rock-fjäder i hatten. Men ganska snart förstod vi att vår vistelse där skulle bli både lång och strapatsrik, för Tomas Skogsberg hade nu större planer för Diamond Dogs än någon av oss i bandet hade räknat med, och eftersom han är en mycket klok och envis producent som vi genom alla tider i vått och torrt haft total tillit till så omfamnade vi självklart alla hans geniala ingivelser med full energi. Låten Rocket Ricochet är en glädjefylld höjdpunkt från plattan som alltså visade sej bli mycket längre än det var tänkt.

/The Duke of Honk

Bandets nya album Slap Bang Blue Rendezvous släpps i Januari 2022 och är producerad av Tomas Skogsberg och inspelad i Sunlight Studios sommaren 2020.

Diamond Dogs – Rocket Ricochet – är ute nu på Wild Kingdom Records!

Lyssna här!