GARMARNA släpper "Ramunder"

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2020 16:00 CEST

De svenska folkrockpionjärerna Garmarna släpper sitt nya album ”Förbundet” den 6 november på det franska skivbolaget Season Of Mist!

Men redan nu släpper man "Ramunder", det första smakprovet från skivan.

Så här säger bandet själva om låten;

"Garmarna har alltid haft en dragning åt gruvliga och våldsamma balladtexter. Och ur den synpunkten så tar nog balladen om Ramunder priset. Texten handlar om en hårdför krigare som plundrar och kompromisslöst krossar sina fiender (till synes) för nöjes skull. Den våldsamma texten avspeglar sig naturligtvis i musiken med kompromisslöst hamrande rytmer, distade basar och rakbladsvassa moraharpor. Låten gästas av Anders Norudde från den banbrytande gruppen Hedningarna, som var en stor inspirationskälla under bandets tidiga år.

Vi är mycket glada och stolta över att kunna presentera den här knogmackan till låt som ett första smakprov på vårt kommande album Förbundet, som släpps den 6 november."

Garmarna har släppt sex album som gjort succé världen över och är flerfaldigt Grammis-nominerade samt även vunnit i kategorin ”Årets folkmusik”. De har toppat listor i USA, Frankrike och Sverige, blivit belönade med guldskiva i Sverige och en Impala Award i Europa och har turnerat världen över, samt prytt omslaget till amerikanska Billboard Magazine.

Garmarna - Förbundet släpps den 6 november på Season Of Mist med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

För ytterligare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se

Kommentarer (0)

Kommentera