Foto: Severus Tenenbaum

“Garmarna till Season Of Mist/Sound Pollution.

Garmarna till Season Of Mist/Sound Pollution.

En matchning som blivit självklar över tid. Garmarnas folklore bygger på mytologi och historiska fakta från Skandinavien och de har fått en ny och stor publik världen över, delvis genom de enorma framgångarna med serier som Game Of Thrones och Vikings. Det internationella genombrottet är nu ett faktum.

Garmarnas nya album är under produktion och planeras att släppas någon gång under 2020. Mixningen görs av Christopher Juul (Heilung) och på skivan gästar Maria Franz (Heilung), Ulf Gruvberg (Folk & Rackare) och Anders Norudde (Hedningarna).

Garmarna omfamnar sitt förflutna men banar även vägen för en ny framtid.

Garmarna:

Heilung:

Skivan släpps på det franska bolaget Season Of Mist med distribution genom Sound Pollution.

Regioner