Foto: Diego Aldabaldetrecu

GATUPLAN – KAMPEN GÅR VIDARE! - ute nu

GATUPLAN släpper idag sitt debutalbum KAMPEN GÅR VIDARE! på Wild Kingdom / Sound Pollution. En vild blandning av refrängstark klassisk svensk punk, ska, powerpop och garagerock med raka och direkta texter.

Bakom GATUPLAN står Inge Johansson som tidigare spelat bas in en mängd punkband med internationell publik (bland annat THE (INTERNATIONAL) NOISE CONSPIRACY, AGAINST ME! och CSS) men som nu tar steget ut som soloartist. GATUPLAN's debutalbum KAMPEN GÅR VIDARE! kanske bäst kan sammanfattas som nästa stopp i hans nu 30 år långa musikalisk resa från det tidiga nittiotalets pojkrumsdrömmar färgade av EBBA GRÖN, RANCID och THE CLASH vidare till ett liv på vägarna jorden runt med över 1500 konserter i ryggen fram till idag.

”Min ambition är att göra protestmusik med en positiv energi.” säger Inge ”Punk är världens bästa musik, för den är så lätt att ta till sig och göra till sin egen. Även om jag hållit på ett tag, så känns GATUPLAN som en nystart för mig på många sätt.”

Lyssna på GATUPLAN - KAMPEN GÅR VIDARE! här

Nystarten är ett album med 12 punkrökare som sparkar igång 2021 med besked att svensk punk mår väldigt bra just nu. Och vi har bara börjat! GATUPLAN är här, framtiden är punk och KAMPEN GÅR VIDARE!

GATUPLAN - KAMPEN GÅR VIDARE! UTE NU på Wild Kingdom!