Foto: Joona Hassinen

Haystack - Doomsday Goes Away - ny musik

Haystack, den ikoniska svenska trion är tillbaka med nya singeln, "Doomsday Goes Away".
Haystack som är kända för sitt kompromisslösa stökiga rocksound vågar sig bortom
traditionell power-noiserock till de genreblandande sfärerna av "the other rock"
- en blandning av rå energi och introspektiva nyanser.

"Doomsday Goes Away" bjuder på en övertygande blandning av motståndskraft och introspektion.
Texterna utforskar personliga kamper och strävan efter djupare sanningar. Ulf Cederlunds distinkta sång, tillsammans med bandets dynamiska instrumentering, skapar ett sound som balanserar intensiv energi med känslomässigt djup. Den här låten är inte bara för fans av klassisk stökig rock utan kan också resonera med dem som dras till de sneda, mörkare mer reflekterande sidorna av rocken.

Cederlund beskriver singeln som "en återblick av vår musikaliska resa, som tar oss tillbaka till dess kärna, att leverera ren, oförfalskad rock." Detta tillvägagångssätt är uppenbart i låten, och visarHaystacks engagemang för autenticitet i både text och ljud.

Haystack bjuder på två distinkta upplevelser av "Doomsday Goes Away." Studioversionen, tillgänglig på streamingplattformar, levererar ett rått och direkt ljud. Däremot erbjudermusikvideoversionen, av Haystacks ljud. Detta dubbla tillvägagångssätt låter fansen uppleva både de raffinerade och råa sidorna av Haystack, vilket visar upp deras mångsidighet.

Bandets musikaliska influenser, från klassiska rockband som AC/DC, Black Sabbath och Led Zeppelin till de innovativa världarna kring Killing Joke, Joy Division och The Cure, fortsätter Haystack att tänja på rockmusikens gränser. 'Doomsday Goes Away' står som ett bevis på deras utvecklande sound, och överbryggar klyftan mellan traditionella rockinfluenser och det expansiva universum av 'the further rock'.

Haystack - Doomsday Goes Away – ute nu på Threeman Recordings med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

LYSSNA HÄR!

Kategorier