I´ve Got A Feeling - ny musik från Electric Boys

I´ve Got A Feeling - ny musik från Electric Boys

”Yes, I DO have a feelin’… That something good is about to happen. New paths will be crossed and new doors will be opened, so let’s party like it’s 2023!” (Conny Bloom)

Medan världen snurrade runt som en trasig karusell var ELECTRIC BOYS upptagna med att turnera, skriva på sin nästa skiva och försöka komma på hur man skulle kunna göra något vettigt i den röran vi lever i. Bandet lämnade den skandinaviska vintern för att dra sig tillbaka till ett varmare klimat och bokade en studio i Spanien, där de tillbringade några veckor med att spela in vad som kommer att bli deras nästa studioalbum.

Men redan nu är den första singeln här, och den lever upp till dom höga förväntningarna vi har på Electric Boys. "I've Got A Feeling" är Rock, med Soul, ett stilrent riff, en mjuk refräng och på det , Conny Blooms charmiga röst, en historieberättande baryton.

Sammantaget är det bästa sättet att visa svenskarnas kommande studioalbum och ge dig en känsla av att de är på gång med något riktigt bra. Igen. Trots att världen fortfarande är vriden och snurrar konstigt som en trasig karusell.

Electric Boys - I've Got A Feelin' - ute nu på Mighty Music / Sound Pollution

LYSSNA HÄR!

För ytterligare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se