KSMB släpper nytt och ger sig ut på turné.

KSMB släpper nytt och ger sig ut på turné.

Det klassiska punkbandet KSMB vägrar att stå stilla och har nu gjort en musikalisk teaterföreställning om bandets uppgång och fall.

Den självbiografiska föreställningen, En Slemmig Torsk, signerad KSMB, kretsar fram och tillbaka kring karriären, genom uppgångar och förfall, om epokgörande skivor, nedslag i delar av KSMBs karriär fram till idag. Berättelser från barndomen, hur musiken invaderade, drömmarna och genombrottsåren, krossade illusioner, allt varvas med låtar och ord, nya låtar framförs ackompanjerade på scen av musiker.

Efter 4 utsålda föreställningar av "En Slemmig Torsk” i slutet av förra året så tar KSMB med sig föreställningen på turné runt om i landet.

KSMB - Showen - En Slemmig Torsk släpps också i sin helhet på LP, CD och digitalt i mars 2019 på Wild Kingdom/Sound Pollution.

KSMB bildades 1978 och blev tillsammans med Ebba Grön ett av de ledande banden i den allra första punkvågen

Datumen är:

15/3 Örebro Hjalmar Bergmanteatern