Foto: Jerker Josefsson

Misery Loves Co. - ZERO - rakt in på de svenska topplistorna!

# 1 – Vinyl
# 1 – Hård Rock
# 2 – Album Fysiskt

Misery Loves Co. nya platta, deras första på 19 år, går in högt på Sverigetopplistan.

"Wow! Så jäkla otippat och fantastiskt kul! Det har ju gått 19 år sedan förra albumet, så vi hade verkligen ingen aning om vad vi kunde vänta oss. Det här är bara.... Wow!" kommenterar bandets sångare Patrik Wirén nyheten.

Musikaliskt bjuder ZERO på en bred palett av influenser som – precis som tidigare – gjort Misery Loves Co kända; från goth till alternativ rock och från ambienta ljudlandskap till dödsmetall. Och som alltid är det med samma industriella touch som förr. Ibland är det väldigt tungt men också alltid väldigt catchy.

Lyssna på ZERO här!

Nu på lördag, den 7 december gör bandet sin första spelning på det nya albumet, som support till Katatonia på ett utsålt Kraken i Stockholm.

Misery Loves Co. - ZERO - Ute nu på Black Lodge Records / Sound Pollution.

För ytterligare information kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se

Regioner